APS-DSR

Op 19 juni heeft minister Opstelten in een brief aan de tweede kamer aangegeven de dynamische disciplines in de schietsport niet te verbieden.

Wel heeft de minister aangegeven in overleg met de APS, NPSA en de KNSA extra eisen te gaan stellen aan deelname aan deze disciplines.

Voor ons houd dit in dat wij dus na December 2012 gewoon doorgaan met onze training.

Wat houdt DSR nou precies in:

Dynamic Service Riffle is een vorm van schietsport waarbij de schutter zich verplaatst van stage naar stage met een ongeladen geweer om, aangekomen op de stage, het wapen te laden en de betreffende doelen te beschieten, het wapen weer te ontladen en door te gaan naar de volgende stage.

Dit dient dan in een zo snel mogelijke tijd te gebeuren en tevens zo veel mogelijk punten bij elkaar te verkrijgen.

De Comstock telling (punten gedeeld door tijd x 100) geeft dan uiteindelijk de score van de schutter.

De APS en meerdere schietverenigingen  houden zo’n 10 officiele wedstrijden per jaar met aan het eind van het jaar een nationaal kampioenschap.

Om aan deze wedstrijden mee te doen hoeft men geen lid te zijn van de APS.

Wel moet men in het bezit zijn van een verlof.

Om deel te kunnen nemen aan de trainingen bij Shogun  hoeft men geen verlof te hebben, maar dient men wel lid te zijn van  van deze vereniging.

Wel dient men zelfstandig te kunnen schieten met een geweer en al enige tijd lid te zijn van de vereniging.

Er wordt getraind op de laatste zondagavond  avond van de maand.

Voor informatie kan men terecht aan de balie of mailt men naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.